Sunday, October 9, 2011

Stanthorpe'i elu: 2 osa.

Nädal möödus kiirelt, sest juhtumisi oli meie farmis palju tööd. Pühapäeva õhtul saabusid uued kotkad, kes meie õunafarmi tööle asusid. Meie uus töö on nimelt noortelt õunapuudelt õisikute lõikamine, et nendest õunad ei kasvaks. Ja niimoodi olen praeguseks seitse päeva järjest õienuppe lõiganud nii et seda nägu. Kääridega olen juba nii osav, et ilmselgelt võin silmad kinni õisikuid lõigata. Kunagi kodumaale tagasi tulles saaksin ilmelihtsalt tööd kas lilleseadjana või juuksurina. Samuti olen ma ka kõige kiirem lõikaja, kuigi aega ei võeta enam ning tunnitasu säilitati vaatamata algsetele tükitöö hirmudele. Kurta pole mõtet, sest võrreldes varasemate töödega samas õunafarmis on praegune nagu puhkus. Samuti kuuldes, mida teised hostelielanikud peavad tööl tegema, siis on mul isegi natuke häbi rääkida, kuidas meie päevad mööduvad. Näiteks käivad ühed kodanukud juurviljafarmis salatit istutamas ning töötavad hommikul kuuest kuni õhtul kuueni umbes põlvini mudas ja isegi vihmaga ning töö on oluliselt raskem.

Kuidas sisuliselt ajuvaba tööd teha nii, et nägu naerul? Lihtne: hangi uut muusikat ja lase mõtetel lennata. Pealegi sean ma endale eesmärgiks alati teistest ees olla ning hoian õisikute keskmist lõikamiste arvu võimalikult kõrgel. Ainuke kole lugu on siis, kui mul ja ühel teisel vanimal olijal on vaja teha tippusid, mis on umbes 2,5 meetri kõrgusel. Kuid isegi see on kukepea võrreldes eelmiste töödega ja teiste farmidega. Muusika poole pealt toidavad meeli praegu London Elektricity album Yikes! Ning Yikes! Remixes albumid ja Chemical Brothers – Hanna OST ning Tron Reconfigured. Ainuke kurb element on see, et ma lõhkusin juba juulis oma ülipuhta heliga Philipsi nööpklapid ja vahepeal olid TDK nööbid, aga need lagunesid kiirelt. Eelmine nädal ostsin kohalikust poest odavad klapid lootuses, et need mängivad vähemalt rahuldavalt. Eksisin, rängalt. Täna tellin endale samad Philpsi klapid, sest need kestsid mul seitse aastad kuna see on kaelaripats, mis tagab selle, et peenikesed juhtmed on kaitstud. Heli poolest on need ühed parimad, mis mul on kunagi on olnud ja kvaliteedi poolelt ma järeleandmisi teen vähe. Ma arvan, et isegi Philips ei tea, kuid head klapid nad on kokku klopsinud.

Ilm on Austraalis praegu käest ära. Kaks nädalat tagasi oli lõunapool 50 aasta suurimad vihmasajud ja eriti mõjutas see Melbourne. Veidi uputas ja lennud peatati ning palju kisa. Meil Stanthorpe'is on kohalike jutu järgi ka viimaste aastakümnete kõige veidramad ja külmad ilmad. Õunafarmis on juhtnud juba liiga tihti, et ilm muutub minutitega. Ühel päeval oli hommikul suurepärane pilvitu hommik, mis lõunaks läks üle pilviseks halliks massiks ning napilt enne tööpäeva lõppu saabus pisike äikesetorm. Põgenesime! Siinsetel farmeritel on olemas teatud laadi gaasikahurid kui nii võib öelda. Ma päris lähedalt ei näinud ning lihtsalt seletati, et tegemist on surugaasiga, mis lastakse taevesse ning lööklaine hajutab pilved õunafarmide kohalt teistesse suundadesse. Alguses ehmatasime ära, sest kõlas nagu polükal lastakse suurtükke. Farmerid olid ilmaradaril jälginud ning said infot, et tulemas on rahetorm, mis on iga õunafarmi suurim vaenlane. Seetõttu üritati pilvi hajutada enne nende saabumist.

Näe, eestlased!
Rägbi MM käib ja ka meie hostelis on pisik olemas. Käime kohalikus pubis mänge vaatamas. Kuigi minust ilmselt rägbi fänni ei saa on see päris omapärane mäng. Reeglid veel selged pole, aga tasapisi tulevad needki. Inglismaa mänge käime vaatamas ja Šotimaale tegid nad napilt koti, kuid Prantsumaalt said põske. Kurb, aga ühel laupäeval käisime pea terve hosteliga pubis ja juhtusin kokku särasilmse eesti tüdrukuga Birgit, kes siinkandis juba pikka aega elanud ja töötanud. Üle väga pika aja sai eesti keelt näost näkku rääkida, mis tegi ainult rõõmu. Üldiselt on siin kujunenud rutiiniks, et teisipäeval on pitsapäev, kuna siis on „odav teisipäev“. Teisipäeva ja kolmapäeva õhtul vaatame X-faktorit. Reedel ja laupäeval pubisse kas mänge vaatama või niisama istuma, sest ühes pubis on on tasuta piljard ning kõrvalt restoranist saame vahel ka tasuta näksimist. Reisides olen ikka erinavaid õllesid ja muid jooke proovinud, aga õllesõbraks pole ikka saanud (mis vist on hea isegi). Guinness on viimastel kordadel näppu juhtunud ja 0,3 klaas maksab umbes 70 krooni / 4,5 euri või nii. Viisakusest võib ju vahel võtta mõne.

Kuna mujal maailams algas sügis ning uued ja vanad sarjad alustasid uute hooaegadega, siis jagaks natuke rõõmu. Uutest sarjadest, mida ma olen väga oodanud, on Person Of Interest (JJ Abrams ja J. Nolan - kas on veel paremat kombinatsiooni?) ja Terra Nova ( need, mida julgen soovitada neile, kes jagavad sama maitset. Fringe'i neljas hooaeg tõotab tulla pärl. Ning oktoobri lõpus hakkab jooksma Alcatraz!!! Internet on ebakvaliteetne aeglane käkerdis siinkandis, kuid neid nelja vaatan, kuidas jaksan!

Meisterkokad
Täna saatsime farmis ära ühe inglise kodaniku Jake, kes jätkab oma maailmaturneed ja suundub Ameerikamaale. Tegime vaese mehe grillpeo lõunaks ja jõime odavat veini. Nüüdsest olen ma nii selle hosteli kui ka õunafarmi üks kahest veteranist.

Kuidas teenida 10 taala? Ühel hommikul ootasime härra ülemuste saabumist ja keerutasin oma kääripaari käes. Vaatasin ühte post umbes 8-9 meetrit eemal ning siis ütlesin endamisi:
"Could I?"
"10 bucks if you do..." ütles Jake.
Otse kümnesse!


Rahvas ja Boomerang

No comments:

Post a Comment