Saturday, June 18, 2011

Kiilakas läheb reisima

Jah, tõsi, pilt polnud töödeldud. Ema saab ilmselt sokid nüüd, aga ma olen kiilakas. Kihlvedu kas lokid või kiilakas on lõppenud. Neljapäeval saabusin Melbsi ja Elephant Backpacker hostelisse. Selgus, et kõrvaltoas elab ka üks eesti kotkas Tauno, kellega meil palju ühiseid tuttavaid on. Eesti on liiga väike ja Austraalia veel väiksem. Õhtul käisin eesti piigade Heleni ja Kati juures teed joomas ja eesti keelt meenutamas. Viimased kaks kuud polnud aktiivselt eesti keeles rääkinud ja saime vähe muljeid vahetada. Reede õhtul saabusid mu saksa sõbrad hosteli ja olime taas kutsutud Heleni ja Kati juurde. Võtsime paar veini ja mängisime kaarte ning jutustasime maast ja ilmast. Ma õpetasin juba Sheppartonis Sebastiani ja Nancy hiina turakat ja potiknoid mängima ning nad on neist vaimustuses.

Laupäev 18.06 käisime hommikust söömas koos ja võtsime ette Queen Victoria Marketi, kuhu isegi mina soovitan kodanikel sisse astuda. Värsket liha, kala ning puu- ja juurvilju on seal lademetes ning lisaks saab seal palju muud huvitavat kraami väga soodsa hinnaga. Ma ei hakanud enda kohvreid liigselt täitma, sest reis on veel pikk, aga saksa sõbrad ostsid terve kastitäie nänni, et kodumaale saata. Kndlasti lähen või vähemalt tahaks minna turult enne Aussiemaalt lahkumist läbi. Ma ostsin sealt ühe eseme, aga seda demonstreerin ehk kunagi hiljem. Kuna neil oli suur plaan mina Tutanhamoni näitust vaatama ja mind see eriti ei loksutanud, siis läksid meie teed lahku. Tagantjärele võin öelda, et nemad olid pettunud. Mind tõmbas rohkem ACMI ehk Australian Center of Moving Image ehk maakeeles Austraalia Liikuva Pildi keskus. Enne seda lasin ennast kolme minutiga kiilakaks. Mulle meeldis see hetkeline vaikus, kui ma ütlesin juuksurineiule, et palun võta nulliga.

See on televiisor!
ACMI asub kesklinnas ja hostelist umbes 100 meetrit. Tegemist on näitusega esimestest liikuvatest piltidest kuni Kinectini välja. Kõiksugu vanad seadmed ja esimesed liikuva pildi tegemiseks olnud masinad. Filmid alates aegade algusest, Jaws kuni tänapäevani. Samuti oli seal vanu konsoole, esimesed arvutid (Commodore 64 näiteks) ja videomängud alates Pacmanist kuni Bioshockini. Ajalugu ARPANETIST 3G-ni. Seal tehti ka väikene tutvustamisring ning väikse pundiga ja vabatahtlikud giidiga saime veel targemaks. Väga palju filmilõike ja pilte oli vaatamiseks ja kuulamiseks välja pandud. Päris palju on näitusel vaadata ja uurida ka Austraalia filmide ja filmiajaloo kohta. Soovitan soojalt läbi astuda sealt, kel vähegi huvi on. Päris paljusid seadmeid sai ise proovida ja katsuda. Mulle meeldis tuba, kus sai "matrixit teha". Selle kohta on mul lausa video:

Keldrikorrusel oli Shaun Galdwelli näitus, kus oli huvitavaid võtteid erinevatest inimetest ja tegevustest. Minu lemmik oli postitantsija ülevalt poolt filmituna.

Kuna jäktuvalt kestab üks parimad ulmefilmide aastaid, siis läksind muidugi Super 8 vaatama. Väga meeldis! See on täpselt selline nunnu-õudne-ulme ehk ET kohtub Gloverfieldiga. Teisisõnu JJ Abrams ideed ja lavastus kohtub Steven Spielbergi hetkedga. Soovitan vabalt kõigile! Jaa, tulnukat NÄEB ka!

Homme hommikul stardime Canberra poole ja alustame idaranniku vallutamist. Esimene ots on sirgelt Canberrasse ja sealt edasi on juba valikute küsimus. Üldine marsruut on Melbourne - Canberra - Sydney - Brisbane. Linnasid külastame kindlasti, ülejäänud selgub siis.

1. hahaaa jajaaaa! kiilakas pole paha :) kui ma septembris tagasi olen, siis vaatab kuhu poole jalad kandma hakkavad, arvatavasti cairns ja siis suunaga lõunasse. kohtume kuskil teepeal :)

2. Sel ajal ma võin Cairnsis olla, aga ma miskipärast arvasin, et Nildottie on ka kuskil idarannikul, kuid eksisin rängalt. Ilmselt Cairnsis on võimalik kokku saada sel juhul.