Tuesday, June 28, 2011

Maailma parim linn

Sydney

Saabusime Sydneysse 25. juuni lõuna paiku ja esimeseks peatuseks oli tehasekaupade turg. Nii minul kui sõpradel sakslastel oli tarvis paar riidesest soetada. Eelarvesse on ju vaja veel paar auku lüüa, et veel põnevam oleks mõelda, kuhu ja millal tööle peaks minema. Ostsin kaks paari teksaseid, kuna enda kaasavõetud jalakaitsed olid üsna läbipaistvad mõnest kohast. Ning uue pusa ja 5 paari sokke. Teksad kokku 100 taala, Billabongi pusa 25 taala ja 5 paari sokke 15 taala. Pole paha! Päris kurb on vaadata, kuidas samad riided maksavad kodumaal kordades rohkem.

Darling Harbour

Järgmiseks suundusime hostelisse. Saime väga odava hosteli, mis vilede poolest on siiani kõige parem. 18 taala päev, Sydney kesklinnas, neljased toad, tasuta internet, pesumasnina JA kuivati kasutamine. Tubades duširuum, telekas, arvuti, kapid, kliimaseade, külmik ja minibaar. Ma olen kehvemates hotellides viibinud! Ning miljonivaade Sydneyle! Ainuke asi oli, et me kõik saime eraldi tubadesse, mis mõnes mõttes on hea vaheldus ninapidi koosolemisele. Esimesel õhtul piilusime ümbruskonnas ringi ja väga rahulik ning vaikne kant. Hosteli nimi on Backbacker Rooftop midagi ja asub Glebe'i linnaosas.

Sydney klassikaline ring
Hyde Park peaallee
Alustasime linnatutvumisega sellises kohas nagu Sydney Fish Market, kust kalasõbrad saavad väga paljusid tooreid ja kõikvõimalikes muudes vormides erinevaid kalu ja mereloomi, nii et ise ka ei usu. Seejärel kõndisime üle Pyremont Bridge'i ja läbi Darling Harbouri, mis on mõeldud vaid jalakäijatele ning seal on vägaväga mõnus niisama istuda, süüa ja olla.

Hyde Park ja Royal Botanic Gardens olid meie järgmised sihtohad ja uskumatu, kuidas keset linna on selline looduspark püsti pandud. Botaanikahuvlised võiksid sinna elama kolida, aga ma lihtsalt käisin imetlemas. Saime ka külastada St Mary Cathedrali. Ning muidugi lõppeesmärkideks olid ikka kaks Sydney tähtsamad sümbolit: Sydney Opera House ja Harbour Bridge. Nähtud-katsutud! Tagasiteel käisime läbi Circular Quay, mis on teine suurem sadamarajoon ning süüa ostsime Paddy turult.

Mulle Sydney meeldib juba peale teist päeva. Kuigi ühistransport tundub olevad ühekülgne ehk suurim rõhk on bussidel (ökobussid siiski), siis on linnas oluliselt rohkem silmailu, rohelist ning avarust. Royal Botanic Garden on ikka väga lõõgastav koht isegi lühiajaliselt seal viibides. Darling Harbour on samamoodi uskumatult hästi ja mitmekülgselt planeeritud. Puhas rõõm ausalt öeldes.

Sydney!

Õhtul sain toanaabritega rohkem tuttavaks. Minuga jagavad tuba kolm iiri noorkotkast, kellest kaks saabusid eelmine nädal ning üks on juba olnud siin maal seitse kuud. Iirlastega ei saa ju ilma õllet joomata olla, seega toodi 24-pakk alt poest ning jagasime. Võib öelda, et eestlast neil ei õnnestunud isegi purju joota ning ise nad kustusid juba üsna varakult.

II päev

Aikala
Hommikul läksime sirgelt Sydney Aquariumi, kus oli väga mitmekülgne kalade valik. Kahjuks õngega sisse ei lubatud, aga pilti võisin teha. Kõige rohkem meeldis suur akvaarium, kus sai jälgida kilpkonnade, haide ja väiksemate kalade liikust ja toitumist tunnelis akvaariumi all. Tuiasime rohkeb Sydney CBD-s ehk ärikeskuses ringi. Pilvelõhkujad ja jooksvad inimesed ning pintsaklipslased. Kõik. Nancy ja Sebastian läksid oma tagasireisiasju ajama, aga see mind ei kõigutanud ja läksin oma teed. Käisin observatoorimist läbi, aga see ei tundnud väga huvipakkuv ning võtsin suuna Darling Harbourisse tagasi ja vedelesin seal Päikse käes ning jalad vees. Tund-kaks hiljem saabusid saksa kotkad kesklinna, istusime päikse all kuni loojuma hakkas. Seejärel käisime sadama kaubamajades poodlemas ja süüa ostmas õhtuks.
Tsipa jäi puudu, et hull eestlane oleks seal ujunud :)

American Dream, Australian Dream

Ameerika unistus oli lühidalt minna Ameerikasse ja saada rikkaks või surra üritades. Tänapäeval on Ameerika unistus minna Kanadasse elama. Austraalia unistus on rajada suvalise nänni pood kesklinna ja panna kuskilt Aasiast pärit kurbade silmadega tüdruk leti taha ning minna ise burgerit sööma. Vähemalt ma ei näinud kaubamajas mitte ühte mitteaasialasest müüjat ning tänaval kuulsin rohkem vene keelt kui inglise keelt. Isegi eesti keelt kuulsin, aga tutvust ei teinud.

III päev

Mõista-mõista - mille prototüüp see masin on?
Hommik polnud paljulubav, kuna suur hall taevas lihtsalt peitis kogu ilusa ilma enda taha. Seega tegime valiku Powerhouse Museumi peale. Näitasin oma ELi juhiluba õpilaspileti pähe ja saime kõik kolmekesi viie taalaga sisse. Muuseumis on pühendatud teaduse ja disainile minevikust kuni tänapäevani. Muuseumis on olid muuhulgas vaadata ja katsuda:
1) Kosmoseajalugu alates esimesest vedelkütusel lendavast raketis kuni Rahvusvahelise Kosmosejaamani. Lisaks illusiooni, mis tekitas kaalutaoleku tunde ja mul nõrgameelsel hakkas korra paha isegi. Paljude legendaarsete esimeste satelliitide maketid oli rippumas.
2) 2010. aasta Austraalia inseneride 10 parimat leiutist/lelu, mille kohta oli võimalik lugeda ja enamusi töölegi panna.
3) EcoLogic näitus jätkusuutlikest lahendustest Austraalias suure rõhuga puhta vee probleemidele ja ökomajadele.
4) Füüsika- ja keemialaborid, kus oli võimalik peaaegu kõike füüsikaklassis õpitut näha.
5) Kübermaailma näited alates esimesest arvutist kuni Marsi kulguriteni.

Pärast neli tundi teadusmaailmas kolamist läksin ma kesklinna, kuid kahjuks hakkas sadama. Käisin tiiru Meremuuseumi lähedal ja siis Kalaturul. Võtsin 15 taala eest kaks komplekti kalaroogasid. uhea oli, aga ma ei tea täpselt, mida ma sõin. Üks oli krabi mingisugune ja krevett, aga ülejäänud 4-5 rooga on siiani teadmata. Õhtul pakkisin kohvri ringi ja üks kotitäis nänni jäi üle. Selle saadan ilmselt punkrisse ja kunagi haaran kaasa. Homme stardime mööda idarannikut edasi ja olenevalt ilmast lähme kas mereäärde või kuskile sisemaale.

1 comment:

1. Tänapäeval on Ameerika unistus minna Kanadasse elama:D Haahaa, hea!